reklama

Tajomstvo odhalené - prečo aj malá firma dokáže poraziť veľkú

Mnohé veľké firmy to tajomstvo aj poznajú, ale majú strach sa zmeniť. Vďaka tomu majú malé a začínajúce firmy šancu korporácie predbehnúť. Avšak často aj tie malé sa stanú obeťou toho istého syndrómu a zlyhajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo je lepšie, zaviesť po mesiacoch vývoja službu, ktorá možno plne zodpovedá požiadavkám a pohodliu užívateľa alebo rýchlo zaviesť službu, ktorá uspokojí nenaplnené potreby a potom ju vylepšovať podľa reakcií užívateľov? Pri oboch prístupoch je dôležité dosiahnuť určitý kvalitatívny štandard, ...ak taký existuje. Viem o firmách, ktoré v snahe o perfekcionizmus stratili toľko času, že ich konkurencia aj o celý rok predbehla. A ten kto príde skôr získa šancu diktovať štandard.

Najväčším strašiakom korporácií je zavedenie produktu alebo služby, ktorá nie je "perfektná". Často je dôvodom obava zo straty dobrého mena. Veľmi pekne o tom hovorí príbeh známeho obuvníka Tomáša Baťu opísaný v knihe Baťa, švec, který dobyl svět od autora Evžena Erdélyho. Udalosť sa stala v období, kedy v Zlíne každoročne oslavovali sviatok práce a na oslavy do mesta prichádzali desaťtisíce ľudí. Žiaľ stávalo sa, že účastníci zmeškali vlak pre návrat domov. Správa Baťových závodov predstavila návrh na výstavbu veľkých hodín vtedy za rozpočet 20 000 korún (približne ako dnešných 20 000€). Baťa ich vtedy vyhrešil s tým, že stačí dať urobiť veľký drevený ciferník so štvormetrovými ručičkami. Umiestniť to na stenu najvyššej budovy. Zaplatiť mladíkovi 200 korún za to, že ich bude, v ten jeden deň v roku, postrkovať podľa vreckových hodín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takéto riešenie je aj pre dnešné korporácie neprestaviteľné: "Kto to kedy videl postrkovať hodiny? Taký amaterizmus!". Je veľa ľudí a firiem, ktoré sa riadia heslom "perfektné alebo nič". Mladé firmy nemajú tento druh strachu. Preto majú šancu uspieť aj na pomerne dobre obsadenom trhu. Jednoducho predstavia funkčné riešenie a postupne ho vylepšujú.

Korporácie namiesto toho, aby rýchlo vyriešili potrebu klienta funkčným riešením, radšej investujú celé mesiace do analýz, vývoja a testov, kým niečo konečne ponúknu. Zo skúsenosti sú to najmä tieto dôvody: 1. strach nebyť hneď perfektný; 2. neochota alebo neschopnosť venovať sa veci aj neskôr a vylepšovať ju; 3. snaha zamestnanca blysnúť sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by dieťa chcelo začať chodiť až bude dokonale pripravené, nikdy by nechodilo. Aby sa zlepšovalo, musí ísť do praxe. Tak aj produkt, služba, web stránka... potrebuje prejsť procesom vývoja v praxi. Nikdy neviete, či je to dobré, kým sa to nepokúsite skutočne predať. A potom príde ťažká fáza vylepšovania. Čo je na tom ťažké? Pre mnoho firiem práve to, že sa zlepšovaniu treba neustále venovať. Korporácie totiž nemajú rady veci, ktoré sa uskutočnením iba začnú.

Miroslav Chovan

Miroslav Chovan

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvoril som podmienky aj nastavoval produkty v bankách a v poisťovniach. Stojím za úspešným zrodom banky. Založil a viedol som poisťovňu. Dnes pomáham ľuďom nájsť správne riešenie pre ich peniaze a majetok. Zoznam autorových rubrík:  Firemná kultúraPoisteniemikroblogSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu