reklama

Strkajú sa nám do schránok. Volajú aj skoro ráno...

Dnes sa stále viac a viac stretávame s tým, že nám volajú, strkajú sa do schránok, oslovujú na ulici, v obchode, v banke... To je v poriadku, pokiaľ... Pokiaľ by to nebola iba prázdna snaha predať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Často dnes počúvame nevýhody zabalené do pozlátka. Pri lepšom počúvaní môžeme počuť napríklad toto: Pani, toto vám darujem, ak kúpite toto tri krát drahšie! Pane, ja viem, že potrebujete úver na celú hodnotu domu. Čo keby som vám dal časť v hypotéke a časť v spotrebnom úvere a tak mi zaplatíte oveľa viac? Pani, čo miniete stačí do 2 mesiacov vrátiť. My vám požičiame dva krát viac, ako dokážete zarobiť za mesiac, aby ste napokon museli dlho splácať. Pane, viem, že podnikanie je ťažké, a preto Vám požičiame na veľmi krátko pri úrokovej sadzbe o polovicu vyššej, aby som získal čo najviac z vášho počiatočného kapitálu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zig Ziglar v knihe Ziglar o predaji, hovorí: „K uzatvoreniu obchodu musia byť dve odpovede 'áno'. Zákazník musí povedať, 'áno, chcem to kúpiť'. Predajca musí byť ochotný povedať 'áno, chcem to predať'. Z bežného pohľadu tá druhá časť vyzerá nezmyselne, ale jednanie, nedostatok profesionality, negativizmus, nepoctivosť a veľa ďalších vecí ma vedie k presvedčeniu, že mnohí predajcovia vlastne predať nechcú alebo neočakávajú, že niečo predajú, a v oboch prípadoch je výsledok rovnaký“.

Práve snaha o manipuláciu je to, čo v nás vyvoláva nevôľu počúvať predajcov. Predajca príde a rozpráva, čo mu sily stačia. Snaží sa nás svojimi slovami ubiť, unaviť ku kapitulácii. Až napokon praštíte dvermi alebo telefónom, alebo si vyberiete niečo prijateľne lacné, aby ste už konečne mali pokoj. Obchodník príde a rozpráva sa. Múdro sa pýta a počúva. Na záver alebo prizná, že vám nemá ako pomôcť, alebo presne predstaví svoju ponuku a konkrétnu pomoc v podobe svojej služby alebo výrobku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predajca v snahe zarobiť manipuluje, hovorí, „je lepšie ísť s vetrom, ako proti nemu“. Predajca chce predávať všetkým čokoľvek. Hľadá najľahšiu cestu. Obchodník hľadá s klientom riešenie. Obchodník vie, že obchod je proces. Ak prebehne správne, dôjde ku kúpe. Ak aj nie hneď, človek v snahe vyhnúť sa predajcom, navštívi obchodníka. Obchodník je preto silnejší. Je správne požiadať o objednávku, zlé je získať objednávku manipulovaním.

Prečo sa výrobky Apple kupujú? Lebo našli riešenie pre svojich ľudí a v tom sú konzistentní. Apple už nemusí predávať, každý vie, čo ponúkajú. Sú iné značky, ktoré musia predávať, lebo ich riešenie je rovnaké, ako ďalších X značiek. Predstavte svoje riešenie, svoje „prečo“ Vás majú kupovať. Postarajte sa o to, aby sa o tom veľa ľudí dozvedelo. A môžete začať obchodovať. Kým sa obchod rozbehne, chvíľu to trvá. Preto je obchod taký ťažký. Vyžaduje trpezlivosť, dobre počúvať a jasne predstaviť prínos.

Miroslav Chovan

Miroslav Chovan

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvoril som podmienky aj nastavoval produkty v bankách a v poisťovniach. Stojím za úspešným zrodom banky. Založil a viedol som poisťovňu. Dnes pomáham ľuďom nájsť správne riešenie pre ich peniaze a majetok. Zoznam autorových rubrík:  Firemná kultúraPoisteniemikroblogSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu