Ako presvedčiť bez manipulácie

Autor: Miroslav Chovan | 22.6.2014 o 19:00 | Karma článku: 5,29 | Prečítané:  840x

Prišiel pár do predajne s autami. Pozerajú na autá a váhajú. Rozhodli sa požiadať predajcu o pomoc. Dúfajú, že sa potom budú vedieť ľahšie rozhodnúť. Predajca príde, zhlboka sa nadýchne a začne:  

„Tento model má priemernú spotrebu 4,5 litra na 100km. Hmotnosť 850 kg a šírku necelých 1,2 m. Elektrické otváranie okien a automatické 6 stupňové radenie rýchlosti. Prístrojová doska je vyrobená z umelej hmoty s mikroštruktúrou podľa...“

Kúsok ďalej prebiehala prezentácia iného obchodníka. Pár sa na chvíľu započúval: „...tento model zostrojil konštruktér, ktorého hnevalo, že často keď našiel miesto na parkovanie, priestor bol taký úzky, že mal problém z auta vystúpiť. Toto auto je preto pohodlné pri sedení a aj pri nastupovaní. Konštruktér pochádza zo slnečnej oblasti a preto navrhol interiér, ktorý neberie teplo z okolia a tak je v lete príjemne chladivé, a v zime neprimrznete k volantu...“

Spisovateľka Annette Simmsons hovorí: „Ľudia už nechcú ďalšie informácie. Tých majú už po krk. Ľudia chcú vieru – vo vás, vaše ciele, váš úspech, v príbeh, ktorý rozprávate“.

Povedzte ľuďom svoj príbeh a dočkáte sa prekvapenia. Prečo jednu značku považujete za lepšiu ako inú? Prečo jednému človeku dôverujete viac a inému menej? Odpoveď je jednoduchá. Rozdiel je v príbehu. Cez príbeh poznáme jeho hodnoty, ciele, víziu. Bez toho, neexistuje dôvera.

To je práve ťažkosť novej firmy, nového zamestnanca, nového nariadenia, novej technológie... skrátka všetkého, čo je pre nás nové. Nie je dôležité, ako dlho vec alebo firma existuje, dôležité je, aký príbeh o tom poznáme. Príbeh je to, čo umožní kandidátovi prijatie do zamestnania, firme k získaniu zákazníka, chlapcovi k získaniu náklonnosti dievčaťa. Chcete uspieť? Porozprávajte, aké hodnoty prinášate, aké máte ciele a čo chcete priniesť. Príbeh podložte faktami. Zákazník, ktorý sa zhodne s hodnotami a víziou firmy býva vernejší a znesie určitú mieru zníženého pohodlia len preto, aby svojim nákupom vyjadril príslušnosť k hodnotám, ktorú značka predstavuje. Sú ľudia, ktorí si kúpia aj technicky menej zdatné auto alebo telefón len preto, že výrobok je od určitej značky. Aké hodnoty a životný štýl uznáva vlastník motorky Harley-Davidson a aké vlastník Yamaha?

Chcete presvedčiť predstavenstvo o vložení peňazí do vášho nápadu? Chcete aby klient dal peniaze za to, čo predávate? Porozprávajte im svoj príbeh. Povedzte im svoje Prečo, teda vaše hodnoty, ciele a víziu a ukážte im čo tým môžu získať oni. Podložte svoj príbeh faktami, ak o to požiadajú. Ale nie sú to technické parametre alebo cena, ktoré presvedčia. Je to získaná dôvera, spoločné očakávania a dodaný úžitok. Technické parametre a čísla sa menia a zabúdajú. Príbeh je to, čo zostáva.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Biskupi ideológii pozornosť nevenujú.


Už ste čítali?