Strkajú sa nám do schránok. Volajú aj skoro ráno...

Autor: Miroslav Chovan | 7.7.2014 o 10:01 | Karma článku: 7,77 | Prečítané:  2786x

Dnes sa stále viac a viac stretávame s tým, že nám volajú, strkajú sa do schránok, oslovujú na ulici, v obchode, v banke... To je v poriadku, pokiaľ... Pokiaľ by to nebola iba prázdna snaha predať.

Často dnes počúvame nevýhody zabalené do pozlátka. Pri lepšom počúvaní môžeme počuť napríklad toto: Pani, toto vám darujem, ak kúpite toto tri krát drahšie! Pane, ja viem, že potrebujete úver na celú hodnotu domu. Čo keby som vám dal časť v hypotéke a časť v spotrebnom úvere a tak mi zaplatíte oveľa viac? Pani, čo miniete stačí do 2 mesiacov vrátiť. My vám požičiame dva krát viac, ako dokážete zarobiť za mesiac, aby ste napokon museli dlho splácať. Pane, viem, že podnikanie je ťažké, a preto Vám požičiame na veľmi krátko pri úrokovej sadzbe o polovicu vyššej, aby som získal čo najviac z vášho počiatočného kapitálu.

Zig Ziglar v knihe Ziglar o predaji, hovorí: „K uzatvoreniu obchodu musia byť dve odpovede 'áno'. Zákazník musí povedať, 'áno, chcem to kúpiť'. Predajca musí byť ochotný povedať 'áno, chcem to predať'. Z bežného pohľadu tá druhá časť vyzerá nezmyselne, ale jednanie, nedostatok profesionality, negativizmus, nepoctivosť a veľa ďalších vecí ma vedie k presvedčeniu, že mnohí predajcovia vlastne predať nechcú alebo neočakávajú, že niečo predajú, a v oboch prípadoch je výsledok rovnaký“.

Práve snaha o manipuláciu je to, čo v nás vyvoláva nevôľu počúvať predajcov. Predajca príde a rozpráva, čo mu sily stačia. Snaží sa nás svojimi slovami ubiť, unaviť ku kapitulácii. Až napokon praštíte dvermi alebo telefónom, alebo si vyberiete niečo prijateľne lacné, aby ste už konečne mali pokoj. Obchodník príde a rozpráva sa. Múdro sa pýta a počúva. Na záver alebo prizná, že vám nemá ako pomôcť, alebo presne predstaví svoju ponuku a konkrétnu pomoc v podobe svojej služby alebo výrobku.

Predajca v snahe zarobiť manipuluje, hovorí, „je lepšie ísť s vetrom, ako proti nemu“. Predajca chce predávať všetkým čokoľvek. Hľadá najľahšiu cestu. Obchodník hľadá s klientom riešenie. Obchodník vie, že obchod je proces. Ak prebehne správne, dôjde ku kúpe. Ak aj nie hneď, človek v snahe vyhnúť sa predajcom, navštívi obchodníka. Obchodník je preto silnejší. Je správne požiadať o objednávku, zlé je získať objednávku manipulovaním.

Prečo sa výrobky Apple kupujú? Lebo našli riešenie pre svojich ľudí a v tom sú konzistentní. Apple už nemusí predávať, každý vie, čo ponúkajú. Sú iné značky, ktoré musia predávať, lebo ich riešenie je rovnaké, ako ďalších X značiek. Predstavte svoje riešenie, svoje „prečo“ Vás majú kupovať. Postarajte sa o to, aby sa o tom veľa ľudí dozvedelo. A môžete začať obchodovať. Kým sa obchod rozbehne, chvíľu to trvá. Preto je obchod taký ťažký. Vyžaduje trpezlivosť, dobre počúvať a jasne predstaviť prínos.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?