Zvuk je najsilnejším nástrojom premeny...

Autor: Miroslav Chovan | 31.3.2014 o 9:15 | Karma článku: 5,34 | Prečítané:  326x

"Zvuk je podľa mňa najjednoduchším, najľahším a najsilneším nástrojom  premeny, s akým som sa kedy stretol", povedal Jonathan Goldman. Otvára sa otázka, prečo používame stále viac email a smsky?

 

O vplyvu zvuku vedia veľa povedať hudobníci, ale aj obchodníci cez telefón. Vedia, že ich hlas je ich poklad. Mnoho spoločností má jednotný predpis fráz a obchodného hovoru. Dvaja ľudia, napriek tomu, že hovoria to isté, dosahujú rôzne výsledky. Je to práve zvukom, ktorý dokáže vytvárať ľudský hlas. Mnohí muži a ženy sa dokážu doslova zaľúbiť do hlasu. Aj keď nikdy nevideli osobu, iba samotný hlas spôsobí vášnivú príťažlivosť.

Je zaujímavé, že máme telefóny stále pri sebe. Mnohí s nimi aj spávajú. Máme možnosť telefonovať aj za použitia videa. Napriek tomu sa stále viac a viac používa odosielanie elektronických správ pred telefonovaním. Mládež dostáva choroby palcov z častého písania SMS. Často minú viac peňazí na správach, ako by ich stál jeden rozhovor, počas ktorého by povedali to isté. Sme svedkami toho, že často si posielajú elektronické správy aj ľudia sediaci v tej istej miestnosti. Stáva sa mi, že do mojej mailovej schránky sa doslova privalí elektronický slovný súboj iných osôb uvádzajúcich ma v kópii. Často už z úvodu je vidieť, že sa jedná o čisté nedorozumenie a nesprávne vyloženie nálad.

Mnoho elektronických hádok vzniká práve preto, že slovo predstavuje iba 20% komunikácie. Čítajúci si chýbajúce infomácie prenáša zo svojich vlastných pocitov. Tak sa stane, že hoci úprimnú radu, druhá strana pochopí ako útok. Alebo poďakovanie ako sarkastickú poznámku.

Napriek tomu, že máme takú dostupnosť telefónov, videokonferencií a iných nástrojov, stále viac a viac sa ľudia uchyľujú k elektronickým správam. O čo jednoduchšie a rýchlejšie je niekomu zavolať a povedať, naše ďakujem alebo pochváliť, či upozorniť na chybu s príjemným hlasom? Skúste napísať vetu o desiatich slovách a skúste tú istú vetu povedať. Čo je rýchlejšie? Dajte tú istú vetu prečítať inému. Prečíta ju s rovnakou náladou v hlase?

Nerozumiete požiadavke od kolegu? Zdvyhnite zadok a prejdite za ním do vedľajšej kancelárie a vydiskutujte si to. Chcete sa poďakovať? O čo krajšie je keď vám niekto zavolá a povie svoje ďakujem s úprimnosťou v hlase. Nestrácajte čas písaním a prepisovaním textu, aby tomu druhý rozumel. Využite silu vášho hlasu, zavolajte! Ušetrite čas, často aj peniaze a zabránite nedorozumeniam. Ak potrebujete mať zdokumentovaný výsledok rozhovoru, napíšte potom stručne to, na čom ste sa počas rozhovoru dohodli a písomne si to odsúhlaste. Cítite sa málo úspešný? Zamyslite sa, akou formou prevažne komunikujete. Je  pre vás skutočne tá najlepšia?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kto zneužije urgentný príjem zaplatí desať eur, navrhuje Drucker

Viac ako 70 percent výjazdov záchraniek k pacientom, ktorých dovezú na nemocničnú pohotovosť, je podľa analytika zbytočných.

KOMENTÁRE

Plátanie dier v zdravotníctve

Rizikom sú príhody s fatálnym následkom, ktoré imidž dobrej reformy neurobia.

ŠPORT

Asociácia dala lyžiarkam ultimátum, výsledok je neistý

Znepriatelené strany sa nevedia zhodnúť.


Už ste čítali?