Komunikujte zrozumiteľne alebo držte ústa

Autor: Miroslav Chovan | 13.3.2014 o 16:32 | (upravené 13.3.2014 o 16:55) Karma článku: 6,73 | Prečítané:  902x

„Komunikujte s ostatnými čo najzrozumiteľnejšie, aby ste sa vyhli nedorozumieniam, smútku a drámam".   D. M. Ruiz Poznáte 5 zlatých pravidiel správnej komunikácie, prednesu alebo rozhovoru?  

Vysoko postavený manažér zvolal stretnutie, na ktoré povinne prišlo niekoľko desiatok zamestnancov. Zamestnanci vytrhnutý zo svojich povinností spracovateľov zmlúv, fakturantov, skladníkov, prepravcov, prijali iba s nevôľou svoju účasť, lebo už po niekoľký krát zažili toto divadlo a vedeli, že idú stráviť čas plný napätia a neužitočnosti.

 

Po príchode manažéra všetko stíchlo a aj najbližší pritakávači nastavili masky účasti a vážnosti. Ľudia vtiesnený do miestnosti bez občerstvenia a primeraného vetrania zmeraveli. Očakávali zlé správy. Manažér viedol dvojhodinový monológ. Čísla, grafy, výsledky spoločnosti a skupiny. Prišla prestávka. Manažér netajil svoje rozladenie. "Akú bandu tupcov zamestnáva? Všetci pospávajú a zjavne nikto nerozumie dôležitosti jeho slov". Povedal si, že ich preberie a riadne im vyčistí žalúdok. Musí zvýšiť predaj a vyzve k riadnemu plneniu cieľov a rastu zisku. Tak sa aj stalo. Svoju reč zakončil búrlivým vystúpením hovoriac o potrebe zisku, prvenstva spoločnosti na trhu, zachovania rastu klientov a ukazovateľov ROI, ROE, PAT a ďalších. Jeho stupňovaná emócia narážala na nemé tváre. Vyjadrovali nepochopenie a to manažéra povzbudzovalo v stále väčšom a väčšom tlaku.

Našli ste sa v tomto krátkom príbehu? Našli ste tam seba alebo svojho nadriadeného? Môžete nájsť veľa podobných skutočných príbehov. Po takomto výstupe nadobudne veľa ľudí dojem, že stať sa manažérom, môže iba človek, čo vie veľa hovoriť. Hovoriť náruživo a odborne o ničom. Dostatočne úderne, aby nikto nenabral odvahu to spochybniť. Ten, čo sa posledne ozval, dostal vyhadzov. Agresia a nezáujem sa začne považovať za podstatu riadenia.

Uvedný ilustračný príbeh je príbeh manžérskeho zlyhania. Uplného. Správny vodca vie, ako povedať veci tak, aby mu porozumeli ľudia, s ktorými sa rozpráva. Vie, čo má pre poslucháča hodnotu a vie ako ju servírovať. Pripravujete sa na podobné vystúpenie? Môžete uspieť len ak si uvedomíte, že to čo robíte je pre druhých a o druhých.

1. 1. ak niečo hovoríte, uistite sa, že poslucháč si uvedomuje hodnotu informácií PRE NEHO.

2. 2. zabezpečte, aby sa ľudia CÍTILI BEZPEČNE. Že ich názor nebude dôvodom na protiútok.

3. 3. vždy povedzte, čo Vaše posolstvo znamená pre JEHO KAŽDODENNÝ ŽIVOT.

4. 4. včas zatvorte ústa a POČÚVAJTE čo si o veci myslia. Odtráňte nejasnosti a domnienky.

5. 5. ak nemáte čo povedať, NESPRÁVAJTE SA AKO KRETÉN a nechajte rozprávať tých druhých.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?