Diera v ceste – náprava v kýbli

Autor: Miroslav Chovan | 23.2.2012 o 15:30 | Karma článku: 6,17 | Prečítané:  1341x

Opäť je to tu. Zima sa končí a cesta je plná dier! Čím bližšie k centru mesta tým väčší slalom. Už dávno neplatí, že ľudia si kupujú SUV 4x4 pre „offroad" jazdu niekde v zablatenom teréne. Dnes potrebujete kvalitný „tereňák" na jazdu mestom.

Diera na cesteDiera na cesteAutor

Jazdím rôznymi mestami a prekvapuje ma jedna vec. Hoci sa niektorí správcovia ciest snažia väčšie diery v ceste označiť alebo opraviť, označenie ani oprava nemá dlhého trvania. Jedna jama v Bratislave bola extrém: ráno bola označená, ale už o cca 4 hodiny označenie zmizlo.

Tak premýšľam, komu tak asi doma chýba pruhovaná značka? Alebo ak si už niekto nevšimol vysoké označenie a zrámoval ho, všimne si chodca alebo inú prekážku? Má to vôbec zmysel označovať? Mám taký pocit, že namiesto toho, aby sa investovalo do vývoja kvalitnejších materiálov pre povrch ciest, investujú sa peniaze do vývoja lacnejších spôsobov ich opravy. Žiaľ tie lacnejšie spôsoby vydržia krátko. Poznám niekoľko dier, ktoré sa objavujú takmer s pravidelnou nástojčivosťou polapiť nejaké koleso a poničiť nápravu auta.

Chápem, že opravovať cestu počas silných mrazov nie je celkom možné, avšak domnievam sa, že nastal čas vymáhať škody od správy ciest a prinútiť ich tak k vyššej aktivite. Skúšali ste to niekedy? Takmer nemožné. Avšak dostal som jednu radu, ak mi vznikne škoda na aute preto, že padnem autom do neoznačenej diery na ceste a som si istý, že ja sám som neporušil žiadne predpisy (dodržaná rýchlosť, okolnosti mi neumožnili spozorovať prekážku včas, diera nebola označená...), mám na miesto nehody privolať políciu a následne vyzvať správu ciest na uhradenie škody predložením dokladov od polície. Ak to neuznajú mám podať žalobu na súd, s tým, že správa ciest svojou nedbanlivosťou ohrozila moju bezpečnosť a (neúmyselne) zapríčinila vznik škody na mojom vozidle. Nuž neskúšal som a verím, že to ani nebude treba, a tak nemôžem povedať, či to funguje. Odporúčal by som to maklérom ako servis pre klientov. Keď si kúpim poistku tak som im dobrý, ale pomôcť s vymáhaním takejto škody už nedokážu.

Najhoršie sú diery na vozovke pri prechode pre chodcov alebo na križovatkách. Keď "skáču" chodci do cesty a behajú autá zo strany na stranu, kde si ešte môže vodič všímať diery? Diera v ceste je podľa mňa nebezpečnejšia, ako vyššia rýchlosť! Jednoducho preto, že diera núti vodiča náhle zmeniť smer jazdy! Je jedna reklama, kde zo špásu vodič akože trhne volantom smerom k predbiehajúcemu autu. Ten vedľa inštinktívne trhne volantom v snahe zabrániť nehode a... Reklama je úsmevná, avšak videl som takú situáciu v reály, pre dieru na ceste...

„Kto mi pomôže?", spýtal sa Werich v rozprávke Soľ nad zlato. „Sám si stratil, sám si pomôž", dostal odpoveď. Nahlásil som v dobrej viere, niektoré diery. Môžem tak urobiť listom alebo osobne. Pomohlo to? Kiež by! Apropo, prečo tak nemôžeme urobiť cez internet? Aby sa niekto mohol tváriť, že všetko je v poriadku? Alebo vedia, že by to aj tak nemalo zmysel? Alebo keď už policajti robia kontroly vozidiel, prispievajú bezpečnosti nahlasovaním dier na ceste? Viem o jednej, ktorá sa nachádza neďaleko stanovišťa, kde radi merajú rýchlosť. Že by si ju nevšimli? Alebo sa na to kašle? Alebo zlodeji ukradli všetky značky? Čo robia organizácie, ktoré majú v popise oi. zábranu škôd? Zmení sa to niekedy?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?